Wednesday, January 7, 2009

Martina Otto, objecten en architectonische sculpturen



Martina Otto onderzoekt in haar werk de wrijving tussen ideaal en werkelijkheid.


In mijn werk onderzoek ik de wrijving tussen ideaal en werkelijkheid.
Mij interesseert in hoeverre wij bij het nastreven van onze idealen ons afhankelijk maken van heersende normen. Hoezeer bepaalt dit de persoonlijke keuzes op onze levensweg en in het samenleven met anderen?
Mijn objecten en schilderijen tonen levensprocessen en intermenselijke relaties in series en cyclie. De objecten bouw ik meestal uit karton, een materiaal dat een provisorisch, kwetsbaar karakter heeft en gebruikt kan worden om maquettes te maken. Een aantal van mijn objecten lijkt dan ook op ontwerpen die, uitvergroot, in de openbare ruimte te realiseren zijn. Ze geven de spanning weer van de verbinding tussen twee uitersten: het schijnbaar intacte, stabiele en planmatige van architectuur - dat wat bedoeld is om te blijven - en het vluchtige, tijdelijke in ons bestaan.

Ga voor een overzicht van al het werk (ook schilderijen) van Martina Otto naar haar website.


Gallery site: www.interviuri-artisti.materiale-pictura.com/martina-otto/
Inspirata de instalatiile arhitectului american Gordon Matta-Clark, Martina Otto valorifica artistic un material la fel de friabil si de provizoriu ca insasi existenta.

No comments: